Friday, November 27, 2009

MOTIVASI DIRI~~~~





Memetik satu ayat dari email yg sya dpt.



“If you have the will to win, you have achieved half your success. If you dont, you have achieved half your failure” – David Ambrose

Ini adalah satu ayat yang sangat menarik untuk kita fikirkan maksudnya. Jika anda punyai kemahuan untuk menang, maka anda sudah capai separuh kejayaan. TETAPI…

Jika anda tidak ada kemahuan untuk menang, maka anda sebenarnya baru sahaja mencapai separuh kegagalan. Renungkan.

Di manakah kedudukan anda ketika ini? Separuh kejayaan atau separuh kegagalan? Orang yang mahukan kejayaan, perlu dan memang ada kemahuan untuk menang yang amat nyata!

Pilihan, ia sentiasa di tangan anda :)

“Success don’t come to you…You GO TO IT” – Marva Collins

Kejayaan adalah ibarat kain pemidang (ribbon) di hujung balapan. Tak kira apa juga acaranya.

Secara logik, anda yang perlu berlari kepadanya. Anda perlu sampai ke kain pemidang ini, barulah anda di isytiharkan juara! Dan yang paling pasti, bukan kain pemidang ini yang akan datang kepada anda. Tidak mungkin sama sekali.

Begitu juga kejayaan kita. Ia perlu di kejar dan di usahakan. Bukan menunggu seperti anda menunggu bas ;) Usaha yang setimpal, akan menentukan cepat lambat anda sampai ke kain pemidang itu (kejayaan). Justeru itu, curahkan usaha, berdoa dan tawakal!

Pernah anda dengar? Ibarat menanti bulan jatuh ke riba. Mustahil bukan? Jika nak tengok bulan, pergilah ke bulan. Masih anda perlu berusaha. Ubah mentaliti menunggu anda itu sekarang juga. Untuk berjaya, anda perlu berusaha. Renungkan.

Salam Kejayaan!

No comments:

Post a Comment