Thursday, March 31, 2011

Jodoh oh Jodoh



...Jodoh oh Jodoh.....sesiapa sahaja mesti akan berasa bersyukur dan gembira seandainya orang yang kita syg n cinta ditakdirkan untuk kta...hehe....Btul kn????betul.btul.btul.(upin & ipin)....spe yg xnak klu org yg kita syg ditakdirkan untuk kita...
memang ada perpatah mgtakan jodoh pertemuan di tangan Tuhan...mmg ku stju pndpt ini..mmg jodoh pertemuan dan perpisahan smua nya Allah yg mengatur..tetapi tidak salah untuk kita meletakkan dn mengharapkan sesuatu dri tuhan.....Semua inginkan kebaikkan dlm hidup kita,,...ya xslah untuk kita mgharapkan supaya org yg kita syg dijodohkan untuk kita..Doa dan Usaha merupakan satu senjata yg cukup baik untuk memohon kepadaNya...InsyaAllah...dgn izinnya akan temakbul apa yg kita iginkan.....Cubalah untuk menjadi terbaik sekiranya ingin dijodohkan org2 yg baik...........
"We can only plan,but Allah determines evrything"bebalik kpd perpatah ni...........................memang.......maybe.......hehe..seandainya apa yg kita rancang tidak menjadi mungkin sudah tersurat yg kita tidak berhak untuk memiliki apa yg kita iginkan..eww..sedinya kan....tetapi tidak salah untuk kita mengharap kpdNya agar dipertemukan dn ditakdirkan dengan org yg kita syg.......InsyaAllah...Apa yg penting kedua2 mesti yakin dn bersusaha untuk mengekalkan perhubungan yg ada..........cubalah untuk setia(krisdayanti)kah2....

Luahan hati seorang insan..haha.....

Thursday, March 10, 2011

Dengan Mu Aku Hidup - Opick.


Lirik;
DenganMu aku hidup
DenganMu aku mati
Hanyalah padaMu
hanyalah untukMu
Hidupkan dijalani

PadaMu ku berserah
PadaMu ku berpasrah
Hanyalah padaMu
Hanyalah untukMu
Hidup kan dijalani

Engkau Allah yang Maha Mendengar
Engkau Allah yang Maha Penyayang
Engkau yang mengampuni
Engkau yang memaafkan
Engkau Allah

Allahurrahman Allahurrahim
Allahul malikul kuddusussalam
Allahul mukmin allahul muhaymin
Allahul azzizul jabbarrul muttaqabbir

~~~~suka sgt dengar lagu ni...sgt mendalam maksudnya...........Credit to Opick..very nice song

Wednesday, March 9, 2011

Bicara tentang MaLaS


Malas merupakan penyakit yang ada dalam setiap manusia.Malas ertinya tidak ingin bkerja, tidak ada kegiatan dan tidak mahu merasa letih.Ini adalah cita-cita setiap orang..Benarkah sikap ini?????

Sama sekali tidak dibenarkan!!Kemalasan tidak memberi apa pun kepada seseorang kecuali satu hal, yakni KESENGSARAAN..Apabila anda ingin memperoleh bukti bahawa kemalasan membawa kesan buruk berupa penderitaan, maka lihatlah orang2 yang hidupnya sengsara.Mereka kebanyakan berasal dari kumpulan2 orang2 yang malas.

Kesan Kemalasan :

1)Hilangnya HAK
Hal ini merupakan hal yg wajar kerana untuk melakukan kewajipan dan tanggungjawab, diperlukan kerja nyata dan keseriusan.Sementara kemalasan sangat bertentangan dengan hal tersebut. Rasullullah s.aw. bersabda "Apabila anda malas, maka anda tidak mungkin menjalankan hak anda". Imam Ali bin Abu talib berkata, :siapa pun yang bermalas-malas, maka ia telah menghilangkan hak-haknya.

2)Kegagalan dalam memperoleh dan mencapai harapan-harapan dan tujuan-tujuan.
Ya...ini memang nyata dalam kehidupan kita.Sebab, mencapai tujuan tidak mungkin dapat diwujudkan dengan keajaiban atau kebetulan, tetapi diperlukan usaha yang terus menerus.Imam Ali Abu Talib berkata, "Orang yang hanya bermalas-malas dan menganggur, tdak akan pernah mendapat kebahagian..

ya hasilnya adalah penyelesaian.Inilah nasib setiap orang yang menganggur dan bermalas-malas.Imam Ali Abu Talib berkata. :Siapa pun yang bermalas-malas, maka hidupnya dipenuhi dengan penyelesaian''.

Oleh itu, tinggalkanlah kemalasan dan bekerjalah terus-menerus..Apabila diri anda membisikkan ke telinga anda agar bermalas-malas dan menganggur, maka katakanlah bahawa sesungguhnya tidak ada tempat bagi kemalasan , selama-selamanya!!!!!!

P/s-ditujukan khas untuk diri sendiri..:-)...dan selamat membaca....:-):-)




Sudah Lumrah Manusia



Sudah menjadi lumrah kita sebagai manusia inginkan kebaikan dalam kehidupan........ya...memang..semua manusia ingin semuanya baik dalam kehidupan..tiada siapa yang nak keburukkan dalam kehidupan kita kan????????....
Sedangkan Penjenayah pun nak kan kebaikkan dalam kehidupan mereka....segala kejahatan yang ada dalam diri kita sebenarnya kita tidak pandai untuk mengawal emosi kita.......

Tapi kenapa?????????kenapa kita tidak pandai untuk mengawalnya????
Persoalan ini hanya mampu dijawab oleh diri kita sendiri..namun bagiku....
mungkin aku insan yang lemah, yang mudah terpengaruh dengan hasutan syaitan yang selalu bertindak mengikut emosi......tetapi dihatiku terdetik ingin melakukan kebaikkan....namun kejahatan juga mudah kita lakukan.....mungkin dari segi agama,...mungkin kurangnya permahaman kita tentang islam yang sebenar....
Tiada siapa yang layak menghukum kejahatan yang telah kita lakukan melainkan DIA yang maha esa....Namun Allah maha pengampun tehadap hambanya...dan menerima segala perubahan kearah kebaikan dalam diri hambanya...bertapa kasih dan sayangnya Allah S.W.T kepada kita, namun kita sering lalai dan leka dengan keindahan dunia semata-mata...
~~, semoga kita terlindung dari telalu taksubnya terhadap keindahan dunia semata-mata.....

InsHaAllah,,,,,Tuhan masih bersama kita selagi kita masih memerlukannya......
~~Marilah kita sama-sama melakukan perubahan kearah kebaikkan dalam diri kita...Allah mendegar niat kita yang ingin melakukan kebaikkan dalam diri kita..InsHaAllah, Dia akan sentiasa bersama kita.......


Monday, March 7, 2011

FoR ThE ReSt oF My LiVe ( Maher ZaiN )

video


For The Rest Of My Life


Album : Thank You ALLAH
Munsyid : Maher Zain
http://liriknasyid.com

For The Rest Of my Life-Maher Zain

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say
Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..

~~~~..i like this song~~~~~~~~~~~~~.ngeeee....
~~~that makes me to remember someone (..
~~.
~HUAHUA

Thursday, March 3, 2011

~~minggu yang sangat sibuk~~



Renunglah sedalam-dalam matamu...hehe

~~~~Visi tanpa eksekusi adalah lamunan. Eksekusi tanpa visi adalah mimpi buruk.~~
Vision without execution is a daydream. Execution without vision is a nightmare.
~ Japanese Proverb~






~~inilah kehidupan aku semasa nak exam...cantik x tulisan ni??????..dekat2 nak exam baru nak melakar lukisan yang indah kt kertas....hehe.....,,,memang tidak disangka, minggu yang lalu sangat2 buzy....boleh dikatakan kerja tidak putus2..nak tido pun xcukup........apa-apa pun itulah yang dinamakan dugaan hidup sebagai seorang pelajar....bak kata perpatah "bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian..."..ataupun berakit-rakit kehulu berenang kemudian..haha..tebalik sudah..huuhuh....exam midterm dh lepas..assgment individu pun dah lepas..tinggal yang group2 lagi ni.....oh ..my PTA....risau nye aku..nak cari tempat tuk wat kaji selidik......Ya Allah..permudahkanlah segala urusan hambaMu ini.....PTA.PTA...



bru semalam aku lepas dari 2 paper...nasib baek la paper satu senang ckit...kalu 22 susah....leh terkejut beruk, jadi beruk aku..huhuh...itulah dinamakan dugaan..sedih sangat2 jwb paper yg 1 tu..huhuuhuh.........hatiku terluka......
.